Betűrajz I-II.

csok

Újabb tantárgyat kezdtünk, Voronkó Vera vezetésével: betűrajz. Ez meglepő módon azt rejti ami a jelentése. Betűket festünk és rajzolunk. Már pár héttel ezelőtt megkaptuk a listát, hogy miket kell beszerezni az órára. Tus, tempera, ecsetek, tollhegyek, papírok stb.

Az első órán az ecset használatával ismerkedtünk meg. Mintasor alapján temperával és az ecsetet 45 fokban tartva, újságpapírra festettük a betűket, később szavakat, betűkapcsolatokat. Végül pedig a “Melyik a legjobb csók?” mondatot feste fel mindenki és kielemeztük az erényket (egységes szövegkép, jó kompozíció) és hibákat (ugráló alapvonal, széteső betűk, rossz közök). Az eredmény itt tekinthető meg.

A második órán csütörtökön, folytattuk az ecsettel való foglalkozást bemelegítés gyanánt. Mindenki szabadon próbálgathatta mire jó az ecset, hogy működik, miket lehet kihozni “belőle” (nem kellett 45 fokban tartani). Nekem is egész érdekes formákat sikerült alkotnom… Az óra második felében elővettük a vágott hegyű tollat és azzal gyakorlotunk. Egyenes vonalak ritmusait előszöt, majd egyszerű betűktől (i, n, m, u) haladtunk a bonyoltak felé (s, g). Ezekről majd később lesz kép.


Információk